Tagga...

Hej! Det var ett tag sen sist men har haft så himla mycket att göra. Ap mycket plugg, hästarna och allt annat lixom. Tagga nationella engelska imorgon lixom, uppsats och bajs.

I helgen är det tävlings fri helg som jag kallar det. Får se vad man hittar på, suger när man inte har så mycket pengar heller. Var iallafall och kollade på TITANIC 3D igår med Miriam. Den apungen hade inte sett den förut. Det är typ allmänbildning för haha. Iallafall så satt man ju och grät, helt slut efteråt. Båda två satt där i tio minuter efter filmen slutat och försökte ta oss samman, haha piinsamt. Men jag hade det iallafall sjukt bra den kvällen ;)


God dag

Hej! Hur mår alla? Jag mår bra, det känns super att det är fredag även fast den förmodligen spenderas själv. Fast nä, ska ha mitt egna lilla vampyr maraton <3. Men först tagga hästhoppningen på tv2 och städa rummet förstås.
Sen imorgon ska vi ha repdag i skolan inför produktionen och söndag tävling. Nu blir det revansch, haha! Ni måste hålla tummarna för mig, eller hur?


/ Joanna


BRYNÄS!!

Idag så blev det rätt mkt skrik här hemma haha!! Brynäs vann äntligen SM GULD, var ett tag sen I think. Men nu är papi glad igen haha, här är en bild på mig när jag har Brynäs tröjan på såklart. Det står Lorentzon he he... mitt awesome efter namn he he..

Dagens outfit!

Det har vart en awesome dag idag måste jag säga alltså!! först så var jag tbx i skolan som jag så saknade, fick träffa mina underbara vänner igen. Har saknat de så, vi pratade om allt möjligt som om vi inte har träffats på flera år haha, men sant typ he he...en månad dåå! men vi pluggade lite matte och så, det var typ hälften av klassen borta, men rätt skönt ändå!! vi pratde tom på lektionen så jag var tvungen att flytta till ett annat bord. Sedan gick jag och Bellus hem till mig och tog massor av bilder på min baksida, standard för oss, att ta kort alltså, älskart!! vi tog samanlagt 774 kort haha, det blir jobbigt för bella att redigera alla haha bebii! imorrn är det praktik igen dååe, sista dagen sen börjar allvaret he he... min lärare sa btw att jag kanske inte får åka till London den 24 maj, för jag missar så mkt, men jag menar HALLÅÅÅ!!! det är 4 dagar jag är borta från skolan vad missar jag lixom, jag tar igen det på ett kick. Och dessutom äre flera från min klass som har varit bortta i typ 2 veckor från skolan och de har vart utomlands, vad har de emot mig igentligen. Aja ska säga att jag är sjuk ananrs, måste lixom fira min födelsedag juu. Här är iaf en bild som Bella tog på mig! Dagens outfit btw.
Dagens outfit!

Dagens dag...

Ok, jag har inte bloggat sen helgen har inte haft tid känner jag haha, men som tur är så finns det två som skriver på denna blogg, and that's awesome!! för annars förlorar man ju läsare! jaa vad ska man säga, då vare näst sista dagen på praktiken, kmr sakna alla underbara gammlingar, vissa är ju bara för sköna!! och jag blev lite besviken idag efetrsom jag upptäckt att Liam hade en twitcam och jag missade den som vanligt, el jag var med de sista 10 minutrarna, och sen stog det offline :( men såg lite iaf och tur att youtube finns så kan man se hela på nytt men inte kunna chatta :/. Men jag tycker han borde ha på helgerna haha, för då missar jag garanterat det inte. Men han gör ju när han hinner, jag är glad att han gör det huvudtaget, han e bara för awesome!!
Jag tog förresten kort med min syster idag, som vi gör ofta! älskar det alltså, att ta kort! det är kul när man inte gör något speciellt lixom. Men här är en av bilderna som vi tog på mig. :)

Ojojdå...

Hemsk bild men känner ni igen mössorna? ;) Jag vet en mycket speciell kille som har en.


2012-04-17

Shit vilken dag det har varit idag! Avverkade först ett låångt svenska prov som jag pluggade på lunchen typ, men det bra. Tror jag... Sen när man kommer hem så har man fått ett efterlängtat paket men min nya Animo kavaj, harrygud va den va snygg <3. I stallet sen var det inte alls lika kul, lilla gubben fick en kraftig foderförstoppning och det kändes som vi höll på i evigheter innan det släppte. Usch det var verkligen hemskt men det gick bra iallafall. Och nu här på kvällen har jag sökt jobb :D. Hoppas verkligen på detta kommer bli så grymt om jag får det. Här fick ni en snabb skrivning om min dag!


Min nya älskling

Fick hem min nya Animo kavaj idag, harrygud vad den är snygg och efter längtad <3


Just...

Just humor så bli inte arg, hon skojar och jag skrattat ;)


/Joanna

Utvärdering...


Här kommer videon från hegen och när jag kollat på den så ser jag vad som hände. Efter 4 tappar jag ridningen och jag skulle ha hållit igen galoppen lite mer. Även fast jag la honom bra så fick han till en grov rivning. Sen vidare till sexan kändes det bäst att korta dem två sista stegen istället för att rida på ett. Vilket tyvärr ledde till ännu en riving. Men ska träna på att hoppa så som 5 ligger, känns som att det är något han har svårt med annars så tror jag att det är rutin som fattas för honom. Men det kommer ;)


True story broo


Min fina häst


Hatar "provbilder" men aja...


- Unknown

A lot of people ask us why we ride...
Why we risk our life everytime we put our feet in the irons.
Just to get those few moments that are absolutley perfect.
But those moments make it worth it.
No matter how many times you fall.
You get back on and try again.
And it isn't easy.
But it doesn't stop us.
There is a trust between the horse and rider that is unbreakable.
So we put our lives in their hands.
And once this bond is experienced...
There's no turning back.
Your life is changed forever.


Dagens vill ha...

Skor - Superga: Cotu | Yttersidan av skon
Käääär


Larry Stylinson

Nu är jag hemma igen efter att ha vart på bio med familjen och kollat på Titanic i 3D, OMG!! vad bra den var!! det är en sån film man verkligen  kan se flera gånger lixom. Jag grät så himla mkt, det var lite jobbigt eftersom man hade 3D glasögonen på sig, men jag grät dels för att det är en riktig händelse och för att Leonardo Decaprio var så snygg i dne filmen!! för jag menar kollar på hnm nu lixom, ok han ju snart 50 men ändå. Som Johnny Depp han är ju snart 50 men ser fortfarande sjukt bra ut!! Juste glöm inte att kolla på Titanic kl 21:30 ikväll för då är det en serie av Titanic, på kanal tv:4. don't miss it nooow! fast man har sett den rätt många gånger, men som sagt var man tröttnar aldrig!! / Jennifer
Mina bebisar Larry Stylinson som Titanic, how cute haha?? :')



Hej!

Usch vad trött jag är nu. Att gå upp tidigt är inte rikigt min grej om vi säger så. Iallafall tävlingen gick bra, lera upp till knäna på hästarna på framridningen och framhoppningen, jättemysigt! Men annars gick det bra, fick inte riktigt det där trycket som jag vill ha, slutatde med två ner. Film och bilder kommer imorgon! Nästa tävling på söndag så det är bara att ladda om lixom!

Resten av kvällen spenderas med Ben&Jerry, ska försöka plugg men det kommer sluta med att jag sitter vid datorn ändå! Typiskt mig.



/Joanna

Grattis 1D!!

Denna dag kan bara inte bli bättre!! först så var det exakt två år sen Niall sökte till x-factor och nu har "What Makes You Beautiful" fått över 100 miljoner visningar!! Grattis 1D!! 

Denna låt man aldrig tröttnar på!!




2 år sedan!

Idag var det exakt 2 år sedan då Niall sökte till XFactor i UK! Se så stor han/de har blivit nu!
#2YearsSinceNiallsAudition♥



Titanic with the familyyyy!

Så nu vaknade man denna söndag då, och imorgon är det praktik igen. Men ja iaf det är ju söndagar som brukar vara så otroligt tråkiga! och det är mest slappar dagen, men inte idag. Jag ska nämligen se Titanic i 3D awezome, när jag skriver 3D tänker jag på 1D komiskt sådär. Men iaf den har jag verkligen längtad att se, vi skulle igentligen se den igår, men den gick inte då, och den går lixom på en söndag wierd! Här är iaf trailer för er som inte sett den!
Titanic 3D!






PAAAAAUL!!

Igår var det som sagt Pauls Higgins födelse dag, 48 bast!! det är han som är livvakt åt våra crazy killar. Jag vill bara tacka hnm det han har gjort för oss och killarna, fast han kan vara lite små arg och crazy han med ibland. Men jag förstår varför han kan bli det eftersom de flesta små barn skriker och slår i hans närhet alltså i hans öron och så. Men jag gillar verkligen hnm han är som en extra pappa till killarna! oj vad många pappor de har. Här är en awezome bild på hnm och grabbarns!! enjoyyy!



Godmorgon

Är sjukt taggad nu, men trött. Sovit way to lite, 5½ timme. Och ändå vakanade jag tio minuter INNAN alarmet ringde, skumt! Iaf snart så ska jag åker jag till stallet och fixar det sista och vid 7 åker vi mot Sollentuna. Går ut allra sist så det känns sjukt bra att lixom få bästa start plasten, press! Ni får ingen outfit bild, för dem vart waay to mobbade så här klockan 6 på morgonen ;). Håll tummarna för mig nu!



/ Joanna


"Kvällen är din"

Denna lördagskväll slutade iaf bra, efter att ha haft ont i huvudet och sånt! men den slutade som sagt var azome!! när killarna var med i programmet "kvällen är din" jag tycker att den tjejen "sara" var verkligen värd att träffa dom, men man tänker ändå "oh.. how I wish that was me"!! när jag först såg att killarna skulle vara med i programmet jag bara omg!! tänk om det är min granne de kmr vara hos, men hur troligt var det lixom?? de var inte ens hemma hos henne (det skulle vara lite konstigt om de var det, värsta folksamlingen runt hennes hus skulle det vart) hon bodde dessutom i malmö. Sen kom mina favvo killar in, snacka om att jag höll på att dööö!! de hade sina standard kläder, sina standard frisyrerna och sitt standard smile som man baara älskar!! de var ju så underbaar, jag grät rivers!! ville så gärna vara i hennes situation att baara prata med dom, i lungn och ro. Men om jag skulle träffa dom sådär så skulle jag nog babbla på på svenska haha för jag är rätt dålig på engelska eller så skulle jag vara tvungen att ha en fusklapp och kolla i. Och det skulle ju vara lite mobbat! men iaf jag önskar er en fortsatt awezome lördags kväll!! ha det gött!!


Här är en länk när Sara träffar kilarna, alla önskar att få träffa! :')

Hur söt?


Ni missar väl inte...

Ni missar väl inte One Direction om 20 minuter på tv4? :)

One direction. Foto: Luca Bruno/Scanpix


Ute på promenad


Trött, skitig och kall. Jaja visst bjuder man ;)


Super Titanic 3D

OMG!! hahah döör!! ni alla vet ju att Titanic 3D ska komma, men här är en video som VERKLIGEN är 3D haha!! kolla själva så får ni se. Tänk er om detta skulle hända när vi ser på bio haha, men ibland känns det som det! visst?? check it out! :D

I want to turn of the light, but the bet is too comfortable.

så tänkte jag när jag vaknade, som de flesta mornar he he... men det är ju trotts allt lördag och då ska man ju inte ligga och dra sig, men om jag ligegr fööör länge får jag skuldkänslor lixom hela dan är bortta. Jag känner att jag mår inte så värst bra idag, vill till stan men kolla vädret ute, aprilväder, hate this! Ni ska bara veta btw vad för dröm jag drömde omg, den handlade såklart om mina favorit pojkar och det sägs om man drömmer om dom så tänker de på en, och jag menar då är jag helt awezome eftersom de tänker på mig väldigt ofta. Nej jag vet inte vad jag ska säga mer, är som sagt var fortfarande lite seg i huvudet, men ska nog äta nu, mhh... nybakade bröd, fast har lite ont i magen blev nog lite för mkt snask igår kväll, man lever ju bara en gång! jag pallar inte lägga ut bild idag, men jag lägger upp en låt ist!
Denna låt kom ut för inte så värst länge sen, men jag gillar faktistk den!! han låter lite som Timberlake. Tom med min sysetr tycker denna låt är bra och jag menar hon gillar mest skäggiga snubbar. Texten kanske är lite töntig el vad man säger "if I was your boyfriend" men annars awezome! njuuuuuuut!!
Chaoooo!!
/Jennifer

Godmorgon

När jag vaknade för en stund se fick jag verkligen en chock! Det ligger nästan 1dm snö ute på marken och det snöar. Usch, jag som trodde att våren var på väg lixom och så snöar det. Narnia....
Iallafall hade tänk att börja morgonen med en promenad men orkar inte leta fram vinter skor och jacka så det blir frukost vid tv för att sen börja med biologi ässen. Känner mig verkligen inte taggad men det måste bli gjort. Efter det så är det stallet som gäller, tävling i morgon är sjukt taggad. Men guud vad mycket som ska fixas, haha! Kommer se ut sem ett troll när jag kommer hem.



/ Joanna


Ps.

Gillar Louis tröja ! ;)


Natt Humor



Its time to go to bed now.


Hallow

Jag är Jennifers friend och tillsammans kommer vi ha denna coola blogg. Jag heter Joanna Mueller och är 15, snart 16år. Bor i en förort till Stockholm och håller på med hästar. Jag tror att bloggen mycket kommer handla om våra favorit killar One Direction men eftersom jag har en häst som jag tränar och tävlar med så kommer det komma något inlägg om det då och då. Vi kommer som sagt försöka blogga så mycket som möjligt till er, även fast vi båda är värsta nybörjarna, haha! Men nu ska jag kolla klart på filmen Hop, haha barnslig som man är :) Ha det gött så länge





/ Joanna


VAS HAPPNIN??!

Yeah buddie nu har jag och min friend jojjo skapat en blogg tillsamans, det var på tiden, ja. på denna awezome blogg så kommer vi att updatera så mycket som vi hinner och orkar! vi kommer framför allt uppdatera rätt mycket om våra favorit pojkar 1D som vi älskar så feraking mycket. Eftersom ingen av oss aldrig haft en blogg förut så vet jag inte vad jag ska börja att säga. Jag kan börja med att säga att jag heter Jennifer Lorentzon, är 17 år men fyller snart 18, awezome! jag bor i huvudstaden, men vill helst bo i London, efetrsom det verkar vara så awezome där!!
Nu har vi inte en blogg design men vi kommer fixa en awesome imorgon, för då kan min syster fixa åt oss efetrsom hon har själv en blogg.
jag hoppas ni kommer gilla våran blogg och vi lovar vi kommer göra den så bra som möjligt, så den kankske blir lika känd som i "Elsas värld" who knows!! ha en fortsatt bra fredag, juste det är fredagen den 13, ser btw på den filmen he he... har sett den hur många gånger som helst, men som sagt var man tröttnar aldrig på skräckfilmer!!
Poss Poss!!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0